een dagje van alles wat.... en warm!!

25 november 2014 - Victoria Falls, Zimbabwe

Vandaag weer een lekker lui dagje. We wilden heel vroeg bij het Victoria Falls hotel naar de zonsopgang gaan kijken, maar gisteravond werd het laat. Na 2 uur pas ons bedje in dus van vroeg opstaan kwam het niet. Geeft nx, morgen is er weer een dag. We denken al een beetje op z’n Afrikaans. Na het ontbijt gaan we aangifte doen van het verlies van de GoPro. Daarna gaan we toch naar het Victoria Falls hotel. Je heerlijk wanen als een rijk mens op het terras met prachtig uitzicht op het dal en de brug. Met een kop koffie en een lekker dessert. Wat heerst hier een heerlijke rust. We zitten daar met mensen, lekker genietend van koffie, lunch of (al) een biertje.

Verder nog even wat leuke dingen scoren op de lokale markt. Beeldjes, prullen, sieraden, schaaltjes, kleedjes; het is er allemaal. En je moet gewoon afdingen, want de startprijs is altijd veel te hoog. Soms dusdanig hoog dat het eindbedrag minder dan een kwart is. Hier hebben we eigenlijk niet altijd zin in, maar ja…. je moet wel.

Terug bij ‘Shoestrings’  maken we onze eigen lunch, sla met tonijn. Lekkerrr. En dan toch maar even een duik in het zwembad. Het oogt namelijk niet schoon en we hebben elke keer weer getwijfeld of we hierin wilde zwemmen. We roken nu wat chloor en iemand is de hele dag bezig om het schoon te maken. Heerlijk verfrissend, want het is weer meer dan 40 graden.